Author Topic: Reguli de circulatie ( + semne de circulatie explicate)  (Read 737 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline -=[Vyorel]=-

  • Owner / Webmaster
  • Administrator
  • Veteran
  • *
  • Posts: 1056
  • Activitate:
    0%
  • Respect: +17/-2
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Truckers Multiplayer Romania
  • Nickname: Vyorel
  • Camion ETS2: Volvo
  • Camion ATS: Kenworth
Reguli de circulatie ( + semne de circulatie explicate)

 
Pentru ca multi jucatori se descurca mai greu pe serverul de Multiplayer, acest ghid a fost facut pentru cei care doresc sa cunoasca regulile de circulatie si sa conduca corect.

Stiu ca cei care nu vor sa respecte regulile nu vor citi acest ghid, dar poate unii dintre voi mai sunt interesati de aspectul de simulator al jocului, si prefera sa joace cat mai realist.

Informatii generale:
  • Nu folositi claxonul pentru orice situatie. Claxonul se foloseste doar in situatii de urgenta, pentru voi sau cei din jurul vostru. Bine-nteles, va puteti claxona prietenii cand va intalniti, dar incercati sa nu claxonati fiecare camion pe care il vedeti.
  • O problema frecventa pe care o intalnim cu totii, sunt depasirile pe partea stanga cand are loc un ambuteiaj. Nu are NICI UN ROST si nu inteleg de ce unii depasesc in viteza, cand altii stau frumos in rand si asteapta. Daca traficul este blocat in fata, si toti depasesc coloana, chiar daca ajungeti in fata, tot va trebui sa asteptati ca drumul sa se elibereze. Iar cand depasiti coloana pe partea stanga (adica intrand pe contrasens), deveniti un pericol pentru cei care circula linistiti pe banda lor si nu faceti decat sa inrautatiti situatia. Este valabil in special pentru blocajele de la Europort (ETS2) sau Oxnard (ATS)
  • Cand o banda de mers se termina, se aplica procedura fermoarului. Functioneaza ca in imaginea de mai jos:
  • Atunci cand este posibil, iesiti dintr-o intersectie in T doar atunci cand nu ii faceti pe ceilalti sa incetineasca. Daca sunt camioane care se apropie de intersectie, cedati trecerea si nu riscati accidente. Daca vedeti pe cineva care incearca sa iasa din intersectie, si estimati ca are timp sa iasa fara sa incomodeze, aprindeti de cateva ori faza lunga, pentru a semnaliza ca i-ati vazut, ca le acordati prioritatea si ca pot iesi in siguranta. Se aplica in mod special pe drumurile nationale sau inguste, unde nu exista semne de circulatie sau semafoare.
  • Este foarte important sa pastrati o distanta de siguranta fata de camionul din fata, o distanta de cel putin jumatate din viteza pe care o aveti – in metrii. De exemplu, daca mergeti cu 80km/h, ar trebui sa pastrati o distanta de cel putin 40 de metrii. Cu toate acestea, se recomanda sa pastrati o distanta mai mare, in jur de 100 de metrii, pentru a lua in calcul lag-ul si desincronizarea intre camioane. Cu cat distanta intre camioane este mai mare, cu atat aveti mai mult timp de reactie.

Circulatia in oras
  • In majoritatea oraselor, limita de viteza este de 50km/h, uneori si 30km/h. Aceste limite sunt acolo cu un motiv, nu doar de show. Respectati limita de viteza, chiar si cand aceasta este de 30km/h.
  • Daca nu exista NICI UN INDICATOR care sa iti spuna ca TU ai prioritate, trebuie sa acorzi prioritate tuturor celor care vin din dreapta (se numeste prioritate de dreapta). Doar cand exista semne de circulatie sau semafoare care va dau prioritate puteti sa-i dati inainte. Dar asta necesita ca VOI sa respectati semnele de circulatie si culoarea semafoarelor, pentru ca regulile sa aiba vreun sens. Altfel, e jungla.
  • Cand parasiti curtea unei companii, lucrurile se schimba. Deoarece curtile companiilor sunt proprietate private, toate camioanele care ies trebuie sa acorde prioritate camioanelor care circula deja pe strada. Daca vreti sa intrati in curtea unei companii si cineva asteapta sa iasa, trebuie sa-i cedati trecerea si sa-l lasati sa iasa. Este si logic sa existe prioritate la iesire, pentru a evita supra-aglomerarea. E ca la metrou – prioritate la coborare.
  • Folositi semnalizatoarele pentru a indica directia in care vreti sa mergeti. E simplu si logic, dar multi nu folosesc indicatoarele. Indicati incotro vreti s-o luati, pentru a stii si ceilalti.

Circulatia pe drumurile nationale (cele cu o singura banda pe sens)
  • Respectati limita de viteza! Ar trebui sa fie de la sine inteles... Multi smecheri se rastoarna in curbe pentru ca au impresia ca pot controla camionul la 110km/h pe drumuri nationale.
  • NU depasiti cand nu este permis. Cand aveti dunga continua sau indicator care interzice depasirea, asta se intampla deoarece drumul este curbat si nu aveti destula vizibilitate in fata pentru a depasi in siguranta. Adica nu puteti vedea daca din sens opus vine cineva. Cand depasirea este interzisa, acest lucru va fi semnalizat printr-un semn (vezi sectiunea Semne de Circulatie) sau cand banda despartitoare este continua, ca in imaginea de mai jos:
  • Cand cineva va depaseste, odata ce a trecut de voi si are o distant minima, faceti-I semn cu farurile ca poate sa revina pe banda de mers. Deoarece distanta din oglinzi este mai greu de apreciat, il puteti ajuta cu aceste semne, ca sa stie cand e liber sa revina pe banda.
  • Daca vedeti pe cineva parcat pe marginea drumului, claxonati o data sau de doua ori cand va apropiati. Uneori, oamenii nu se uita in oglinzi si intra direct pe banda. Claxonati un pic ca sa stie ca vine cineva din spate, ca sa nu aveti surprize.
  • Cand cineva va depaseste si vedeti ca vine cineva din fata, franati si trageti cat mai mult dreapta, Astfel, evitati un accident si cel care depaseste poate reintra pe banda de mers mai devreme.
  • Nu folositi faza lunga cand vin camioane din fata.

Circulatia pe autostrazi:
  • Tineti minte sa conduceti pe partea dreapta in Europa si pe partea stanga in Marea Britanie (UK). Sunt unii care cred ca au dreptul sa blocheze banda stanga de mers. Acest lucru este illegal, banda stanga se foloseste doar pentru depasiri.
  • Cand cineva va depaseste, odata ce a trecut de voi si are o distant minima, faceti-I semn cu farurile ca poate sa revina pe banda de mers. Deoarece distanta din oglinzi este mai greu de apreciat, il puteti ajuta cu aceste semne, ca sa stie cand e liber sa revina pe banda.
  • Daca vedeti pe cineva parcat pe marginea drumului, claxonati o data sau de doua ori cand va apropiati. Uneori, oamenii nu se uita in oglinzi si intra direct pe banda. Claxonati un pic ca sa stie ca vine cineva din spate, ca sa nu aveti surprize.
  • Respectati limitele de viteza!
  • Cand va apropiati de un blocaj in traffic sau un accident, porniti luminile de avarie si franati cat mai usor posibil. Astfel, cei din spatele vostru pot sa reactioneze corespunzator. Dupa ce v-ati convins ca cei din spate si-au dat seama de ce se intampla, puteti opri luminile de avarie.

Semne de circulatie:

- Limita de viteza, in acest caz – maxim 60km/h – MARE ATENTIE: Aceste semne indica viteza maxima pentru masini mici, nu pentru camioane. Limita pentru camioane este explicate mai jos. Intotdeauna conduceti in conformitate cu semnul limitator, pentru masini sau camioane – ORICARE DINTRE ELE ESTE MAI MIC.

- Viteza minima

- Depasirea interzisa. Aveti mare grija la asta !

- Trecere peste cale ferata la 240 de metrii inainte(o linie rosie inseamna 80 de metrii)

- Ai prioritate

- Nu ai prioritate (dai prioritate celorlalti)

- Semnificatia estui semn este scris mare, si totusi, pentru unii e greu de inteles. Scrie STOP, si deci ar trebui sa opriti in fata semnului sau liniei albe de pe carosabil.

- Obligatoriu la dreapta

- Obligatoriu la dreapta sau inainte

- Depaseste un obstacol pe partea dreapta

- Semafor inainte

- Prioritate la urmatoare intersectie

- Atentie : Pericol !

- Ambuteiaj (blocaj in trafic)

- Atentie : Santier !

- Drumul se ingusteaza pe partea stanga (treci pe partea dreapta)

- Drumul se ingusteaza pe partea dreapta (treci pe partea stanga)

- Drumul se ingusteaza din ambele parti (ramai pe banda de mers)

- Atentie la trafic din sensul opus

- Curba periculoasa

- Curba periculoasa, la stanga apoi la dreapta

- Atentie la rafale de vant

- Terminarea restrictiilor de viteza si depasire

- Terminarea restrictiilor vitezei afisate (in acest caz 60km/h)

- Terminarea restrictiei de depasire

- Sens giratoriu

- Drum cu sens unic - NU intra pe partea asta

- Nu intra pe strada asta

- Latime maxima

- Inaltime maxima

- Lungime maxima

- Distanta minima de pastrat intre vehicule

- Interzis intoarcerea

- Inceputul unui oras (in acest exemplu, este un oras din Germania, semnul poate fi diferit in functie de tara). De retinut ca la intrarea in localitate, limita de viteza este de 50km/h

- Autostrada

- Autostrada se termina

- Inseamna ca nu mai ai prioritate de aici inainte

- Atentie : Drum in panta (cifra reprezinta gradul de inclinare - aici drum inclinat la 10%). Cu cat panta este mai abrupta, cu atat este mai greu de urcat

- Statie de benzina inainte

- Tunel inainte


Si la urma, limita de viteza in tarile europene:



Multumim lui John pentru traducerea acestui ghid de pe forumul oficial.
Sursa: aici.